Vakantie 2024

Vakantie 2024 · 17. augustus 2024
We gaan de boot klaar maken en al vast eten koken voor onderweg, het is de bedoeling rond half een te vertrekken. We hopen rond 9 uur de volgende ochtend bij de sluis in Lauwersoog te zijn. Afgelopen nacht zijn de eersten al vertrokken die gaan via Vlieland. Komende nacht gaat de wind rond 5 uur om naar west maar dan zijn wij al bij de afslag en hopen het laatste stukje te kunnen zeilen. In Oostmahorn gaat de boot op de kant voor inspectie waarschijnlijk is het probleem schelpjes.
Vakantie 2024 · 16. augustus 2024
We gaan met een grote groep naar de sluis waar we weer ontzettend lang moeten wachten, dit terwijl er allerlei werkboten tussen ons door moeten. Als we uit eindelijk in de sluis liggen gaat het flink regenen. Onderweg naar Cuxhaven kunnen we de volgende boei niet zien door de regen gelukkig hebben we een plotter. We zijn een van de eersten uit de sluis die aankomen er liggen al een aantal Nederlanders maar er is plek genoeg. In de loop stroomt de haven vol en is het proppen. We halen 4...
Vakantie 2024 · 15. augustus 2024
Weer een lange motordag na een uur wachten voor de sluis zijn we om half tien in het kanaal. We gaan 100 km op de motor met het hele traject de wind op de kop achteraf blijkt dit lekker te zijn want in Brunsbuttel is het bloedheet. We laten Tsjerk kort uit en gaan om 21 uur een lange wandeling maken.
Vakantie 2024 · 14. augustus 2024
We gaan onderweg en door het veranderende weer besluiten we eer een lange dag van te maken en naar het NOK te gaan het is allemaal motoren. We hebben de zeilen drie keer omhoog gehad maar na 2 minuten was de wind op en draaide 180 graden. Bij aankomst was er nog een plekje vrij me voor en achter een halve meter speling. Tsjerk vond de roosters naast de boot niet zo fijn en wilde getild worden.
Vakantie 2024 · 13. augustus 2024
We blijven nog een dag s'ochtends gaan we brood halen en een nieuwe koekepan omdat onze oude helemaal op is. Daarna gaan we een eind met Tsjerrk wandelen en s'middags doen we niet veel om 17 uur kunnen we ons bij de duikers melden. Iets verderop zit een duikclub en die willen wel even onder onze boot kijken en controleren. Rond 18 uur zwemmen ze onder de boot en er zit niets in de schroef wel zitten er veel schelpjes op. Dit zou het lawaai kunnen veroorzaken, blijft het hoge olie pijl in de...
Vakantie 2024 · 12. augustus 2024
We gaan naar Sonerborg ongeveer 2 uurtjes varen, we vinden een plekje net na de hoge brug vlakbij veel groen. Het vakje past maar net. Hier is een heel groot groen gebied waar je kunt fietsen, wandelen en er is een stormbaan. Aan he eind van de dag komt een duitser die naast ons wil liggen maar dat past eigenlijk niet. Zijn vak loopt in een taartpunt toch doet hij het en volgens de vrouw is het onze schuld. Terwijl het vak ernaast groot genoeg is maar moeilijker om van de boot af te komen. De...
Vakantie 2024 · 11. augustus 2024
De volgende bestemming is Dyvig hier is een ankerbaai met een hotel en steigers aan het water. Als we aankomen liggen er al een aantal boten voor anker. We zoeken een plekje maar vertrouwen het niet en ankeren opnieuw nu lukt het wel, waarschijnlijk was het de eerste keer ook goed. Na een uurtje controleren gaan we met Tsjerk op stap hij kan niet los want alles is akkerbouw. We proberen nog even onder de boot te duiken maar het water is erg koud en de boot draait constant heen en weer dit...
Vakantie 2024 · 10. augustus 2024
En nog een dag het is vandaag droog dus we gaan een eind fietsen door het bos en een natuurpark, op de terugweg doen we boodschappen omdat alle winkels zaterdag om 13 uur gesloten zijn. Het waait vandaag nog harder als gisteren terwijl de voorspellingen zijden dat het iets minder zou zijn, onze windmeter geeft regelmatig 30 kn en meer aan goed besluit om te blijven. We gaan ook lekker met Tsjerk te wandelen en proberen hem wat bij te brengen op het eind begint het aardig te lukken we hebben ook...
Vakantie 2024 · 09. augustus 2024
Het is vandaag bar en boos met het weer constant regen en heel veel wind. rond 16 uur is het eindelijk droog en maken we een lange wandeling met Tsjerk. Voor de rest wat lezen en administratieve klusjes doen. Het weer voor de komende week zit niet mee heel veel wind en dan uit de verkeerde hoek, misschien blijven we nog wel een dag het is hier een mooie omgeving als het droog is en Tsjerk kan hier op een aantal plaatsen los lopen.
Vakantie 2024 · 08. augustus 2024
Nog een dag en waarschijnlijk nog een dag. De komende twee weken is er geen weergaatje om over zee terug te gaan. Onze boot heeft ook wat problemen het olie pijl in de saildrive steigt automatisch, blijkt dat er water in de olie zit. Ook maakt de aandrijving een raar geluid bij hoger toerental. Bij de locale dealer hebben we een vacuumpomp gekocht met olie en de olie gewisseld. Morgen doen we het waarschijnlijk nogmaals. Verder zijn we Tsjerk weer aan het opvoeden en allerlei klusjes aan het...