Vakantie 2023

Vakantie 2023 · 07. augustus 2023
Er word heel veel wind voorspelt en we hebben geen zin om met windkracht 7 over het IJsselmeer te gaan de bestemming word Drachten. Daar gaan we de boot leeg halen en schoonmaken. Donderdag word jet mooi weer dan gaan we de boot terug brengen naar Makkum.
Vakantie 2023 · 06. augustus 2023
We zijn onderweg en bekijken hoever we komen Dokkum is weer traag en daar vragen ze € 5,- voor, door Leeuwarden gaat lekker vlot onderweg waait het hard. Bij Wergea zien we een leuk plekje en we stoppen daar voor de nacht.
Vakantie 2023 · 05. augustus 2023
Om half vijf gaat de wekker en om kwart over vijf varen we, het is nog schemerig maar we kunnen de boeien vinden. Als we onderweg zijn dan zijn er twee mogelijkheden via de Sluchter dit is een geul over ondiep water wat op ons tijdstip genoeg diepgang heeft. Als we er in de buurt zijn zien we allerlei brekers met veel schuim we varen dus om. Achteraf maar goed want hier gaat het ook tekeer en je moet je goed beethouden de golven zijn heel kort en wel anderhalve meter hoog en ze komen van alle...
Vakantie 2023 · 04. augustus 2023
Vanochtend kwart over vier opgestaan hond uitlaten kopje thee en weer controleren, blijkt de voorspelling weer eens niet te kloppen. De wind zou noord west zijn maar is west als we nu weggaan dan moeten we 5 uren tegen de wind en golven in motoren en dan hebben we ook nog de stroom tegen. Dus maar weer naar bed de volgende dag zou het zuiderwind zijn. De dag is er een met zon dikke bewolking regen en zeer wisselende temperaturen. We doen nog wat extra boodschappen en proberen het morgen weer....
Vakantie 2023 · 03. augustus 2023
Vandaag lange wandeling met Tsjerk gedaan en met de fiets naar het centrum geweest en daar rond gekeken. Het is een beetje ongezellig de terrasje zijn niet mooi aangelegd en het is rommelig ook is hier een ander soort volk als op Langeroog. Morgen willen we verder zoals de voorspellingen er nu voorstaan zouden we zeilend naar Lauwersoog moeten kunnen. Het nadeel is dat we niet vroeg weg kunnen ivm het getij, je kunt niet met laagwater weg en we moeten om omdat de Sluchter de korte route met...
Vakantie 2023 · 02. augustus 2023
Op naar Nordeney we vertrekken om 10 uur en zijn dan net voor 11 bij de eerste ondiepte, hoogwater is om half een mocht het niet lukken dan kunnen we altijd nog omdraaien. We moeten over 2 wantijen waarbij de eerste het meest droogvallend is. We gaan vlakbij houten staken langs het advies is om hier een meter vanaf te blijven. Door de pittige zijwind en dwarsstroom valt dit nog niet mee. We gaan als een krab door het water. Alles ging goed en we hebben niet vastgezeten, zoals gebruikelijk...
Vakantie 2023 · 01. augustus 2023
Weer een dag met storm en regen zoals het er nu voor staat kunnen we morgen verder als veranderd het weerbericht per uur en dan negatief. We hebben een flinke wandeling met Tsjerk gedaan en s'middags tussen de buien door een fietstocht gemaakt door de duinen. Het valt wel op dat er in het dorpje enorm veel mensen zijn en veel kinderen.
Vakantie 2023 · 31. juli 2023
Het weer is stabiel regen heel veel regen zoals het er nu voorstaat kunnen we woensdag verder. Misschien hadden we vandaag ook gekund maar het zicht is zo slecht met al die regen dat het ons niet verstandig leek. We zijn nog even naar het dorpje geweest en de vuurtoren bekeken ondanks het slechte weer zijn er veel mensen op de been. S'middags is het zelfs een paar uurtjes droog.
Vakantie 2023 · 30. juli 2023
En nog een dag door de slechte wind voorspellingen blijven we nog een aantal dagen zoals het er nu voorstaat komt er woensdag zuiderwind en dan kunnen we zeilen. Vanochtend met Tsjerk naar het dorp gelopen en daar een bakje koffie gedronken en daarna weer terug voordat we nat worden. S'middags is hier een dag van de Duitse reddingsmaatschappij met helikopter brandweer en ambulance. Ook was er een oefening met een sup en een soort opblaas katamaran. De supper ging te water en werd door de...
Vakantie 2023 · 29. juli 2023
We blijven hier een aantal dagen de bedoeling is om binnendoor naar Nordeney te gaan en de wind voorspelling is niet goed ook heeft het tij te weinig reising. We gaan naar het centrum het zijn oudere gebouwen die goed onderhouden zijn en het is hier echt auto vrij. Je ziet alleen electrische karretjes en paard en wagen dat is een groot verschil met onze autoloze eilanden. Daar rijden de eilanders als halve garen terwijl de verste afstand nog geen 10 km is. Duitse grundlichkeit.