Vakantie 2022

Vakantie 2022 · 25. juli 2022
Vanochtend kwamen we rond 5 uur boven Schiermonnikoog aan nu nog anderhalf uur tot de sluis. We waren wat te vroeg en hebben eerst Tjerk uitgelaten daarna gingen we naar Oostmahorn hier hebben we geducht en een paar uurtjes geslapen. Rond half twaalf zijn we vertrokken naar Dokkum het wad erg druk onderweg met veel wind. Dokkum ligt propvol.
Vakantie 2022 · 23. juli 2022
We blijven nog een dag er staat een stevige westerwind en de volgende dag lijkt het gunstiger. Na al onze berekeningen uitgevoerd te hebben besluit het weer zich aan te passen. Er is een klein gastje gunstige wind en daarna weer drie dagen harde westenwind. We gaan proberen om Lauwersoog te halen. S middags wat rond gefietst en boodschappen gedaan het is een leuke stad. En het is koud.
Vakantie 2022 · 22. juli 2022
We gaan met een grote groep naar Cuxhaven met wind tegen stroom. Onze boot heeft hier weinig moeite mee en we zijn op tijd om nog een leuk plekje te vinden. We gaan te wandelen en bereiden de volgende tocht voor. We willen graag naar de Duitse eilanden en dan binnendoor.
Vakantie 2022 · 21. juli 2022
We gaan naar Brunsbuttel onderweg veel regen en in de haven is het erg druk en rommelig. Je kunt hier niet ankeren achteraf hadden we door moeten gaan.
Vakantie 2022 · 19. juli 2022
We vetrekken rond half negen en gaan richting Eider maar eerst nog 30 km kanaal. Bij aankomst moeten we door een sluis er ligt een Nederlands schip voor een soort bruine vloot die aan het prutsen was. Na enige tijd lag hij vast bij windstil weer we zijn een uurtje aan het varen en komen bij een haventje met camping en aan de andere kant ook een haven. Hier is plek aan een langssteiger we blazen de sup op en gaan zwemmen. Het is de eerste echt warme dag rond de 34 graden. Tsjerk vind zwemmen eng...
Vakantie 2022 · 17. juli 2022
We gaan weer op weg naar Maasholm we moeten ons haasten om de brug te halen anders moeten we een uur wachten, het lukt net. Na de brug is het mooi zeilweer, we ankeren in ondiep water bij een bos waar Tsjerk vrij kan lopen. We liggen lekker uit de wind.
Vakantie 2022 · 16. juli 2022
We blijven nog een dag ivm de harde wind we gaan de omgeving verkennen en boodschappen doen. We gaan ook op de fiets naar Sonderborg waarbij we op de terugweg een verkeerde afslag namen. Het fietste al niet lekker door de heuvels en de tegenwind. Het blijft erg rustig in de haven, we vullen de watertank en een aantal jerrycans met diesel de pomp zit op een 150 meter.
Vakantie 2022 · 15. juli 2022
We gaan naar Augensborg dit ligt aan het einde van een Fjord we moeten dit heen en terug varen want het is doodlopend. Er word voor zaterdag veel wind voorspelt en hier liggen we rustig. De tocht erheen is weer een herfstocht met veel wind koud maar wel droog. Er staat hier een slot met allerlei beelden buiten die je gratis mag bekijken we gaan hier morgen meer tijd voor uit trekken. Wat hier wel opvalt dat alles veel beter is onderhoden als bij ons, in 2018 was dit andersom maar onze gemeente...
Vakantie 2022 · 14. juli 2022
We vertrekken op tijd dan is de wind nog wat rustig, we moeten eerst onder een brug door tegen de wind in daarna draait de vaarweg en kunnen we zeilen. Het eerste half uur is er weinig wind en genieten we van de omgeving, daarna komt het herfstweer terug veel wind en af en toe regen en het is koud. We gaan voor anker aan het begin van een doodlopend Fjord, ondanks de beschutting komen er nog redelijke golven in de grote boot hebben we er geen last van. In ons rubberbootje is dit anders en...
Vakantie 2022 · 13. juli 2022
We blijven nog een dag het is mooi weer daarna krijgen we drie dagen met rot weer en kunnen we het hele zeilpak aan. We gaan kijken bij de locatie waar voorheen de galerij zat dit is nu echter een woonhuis. Onderweg komen we bij een oude scheepswerf langs en fietsen we door een natuurpark met verschillende soorten herten. Onderweg scoren we nog een bakje verse aardbeien maar helaas geen kunst, de rest van de dag zitten we lekker op de boot.